۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۸

فرمانده انتظامی گناوه:

برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شهروندان گناوه‌ای افزایش یافت

برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شهروندان گناوه‌ای افزایش یافت

گناوه- فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: طی ماه‌های اخیر برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شهروندان گناوه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین احمدی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تحلیل و بررسی پرونده‌های جرایم سایبری که در یک ماهه اخیر در سطح استان و شهرستان گناوه تشکیل شده است مشاهده می‌شود که متأسفانه تعدادی از شهروندان پس از برگشتن از مسافرت به مراجع قضائی یا پلیس فتا مراجعه و اعلام می‌کنند در حالی که کارت حساب بانکی آنها نزد خودشان است، مبلغی به صورت استفاده از کارت، از حسابشان کسر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه افزود: در پیگیری‌های کارشناسی همکاران ما در پلیس فتا استان و شهرستان گناوه مشخص شده که کارت حساب این شهروندان کپی یا به اصطلاح اسکیمینگ شده و در طول مسافرت یا مقصد محل سفر با استفاده از دستگاه اسکیمر نصب شده در ورودی دستگاه خودپرداز یا پایانه فروشگاهی، اطلاعات کارت آنها کپی و بر روی کارت خام منتقل و در ادامه موجودی حساب را به سرقت برده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: بسیاری از موارد نیز افراد در هنگام استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا دستگاه پایانه فروش بی سیم دست فروشان، کارت را به فروشنده داده تا عملیات پرداخت وجه را انجام دهند و یا شماره رمز کارت را به فروشنده اعلام می‌کنند که در هر دو صورت امکان سرقت از حساب خود را برای مجرمین سایبری تسهیل می‌کنند.

سرهنگ احمدی با تأکید بر اینکه شهروندان آموزش‌های پلیس را جدی بگیرند اضافه کرد: برای اینکه کارت حساب بانکی شهروندان اسکیمینگ نشود توصیه می‌شود در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز مراقب باشید دهانه ورودی کارت، دستگاه جانبی یا اسکیمر نصب نباشد و هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، مراقب باشید صفحه کلید دوم نصب نباشد و یا دوربین‌های اطراف، رمز شما را نبینند.

وی گفت: همچنین مراقب باشید در فروشگاه‌ها، دستگاه پایانه فروش به یک سیستم رایانه وصل نبوده و محل وارد کردن رمز کارت حساب در معرض دید دوربین امنیتی مغازه، نباشد و حتی المقدور در هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد یا خرید از مغازه‌های بین راهی، پرداخت وجه را به صورت نقدی انجام دهند.

کد خبر 5410060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha